Endret: 6 mar 2020     Opprettet: 29 jan 2020

Nytt callinganlegg

I løpet av februar får gården nytt callinganlegg der du åpner døren med telefonen din.

Mange beboere har problemer med callinganlegget og problemet er økende. Styret ønsker ikke å bruke mer penger på kostbar feilretting når anlegget svikter igjen etter kort tid. Vi velger i stedet å kjøpe inn et nytt system basert på en annen type teknologi.

Det nye systemet bruker mobilnettet og krever at du laster ned en app. Når noen ringer på, ringer telefonen din og du åpner døren via mobiltelefonen. 

Slik vil displayet ved inngangen se ut. Besøkende kan taste inn leilighetsnummer eller søke på navn. 


For å få anlegget til å fungere best mulig trenger vi telefonnummer og e-postadressen til alle som bor i gården. Styret har mailadresser til mange av dere og OBOS har et register med telefonnumre, men ingen av delene er komplette. 

Bor dere to i leiligheten? Vi har ofte bare epost og telefonnummer til den ene av dere.

Leier du ut leiligheten? Da må du eller eller leieboer kontakte styret, vi har stort sett bare navn på leieboer og ingen annen informasjon.

I begge tilfeller, kontakt oss på: maridalsveien.205@gmail.com


Ønsker du ikke at displayet ved inngangen viser navnet ditt? Si ifra så tar vi hånd om det. 

Har du ikke smarttelefon? Systemet fungerer også på andre typer telefon. Gi beskjed så skal vi gi opplæring. 

Det vil komme mer detaljert informasjon om systemet og dato for installering etter hvert. Det er Hemer Lås som vil installere og drifte anlegget. Callinganlegget leveres av Defigo og er norskprodusert.